forside
Aktuelt materiell
Ordet i hjertet - bibelmemoreringskurs
Å memorere er å lære utenat. Det handler om innlæring og repetisjon - til det sitter. Men bibelmemorering er ikke en aktivitet for "flinke kristne". Det handler ikke om å kunne flest vers på rams. Det handler om forvandlede liv. Det handler om å bli mer lik Jesus.
Ny ressurs om medvandring
Back to basic
Møtt og sett

Disippelhjulet

Når vi tar imot Jesus Kristus som frelser, får vi et nytt liv. Et liv med Kristus i oss og som etterfølgere av ham.

Jeg er korsfestet med Kristus; jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg.

Det livet jeg nå lever som menneske av kjøtt og blod, det lever jeg i troen på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg. Gal 2,19b-20

Dette nye livet kan illustreres med et hjul. Et hjul får drivkraften fra navet. I livet som Jesu etterfølgere, er han navet, kraftkilden og motivasjonen til å leve livet som disippel. Hans kjærlighet til oss gir fremdriften.

Felgen på hjulet er livet ditt, et disippelliv som leves i lydighet mot Kristus. Denne lydigheten handler blant annet om trofasthet i noen grunnleggende disipliner.

Eikene i hjulet representerer disse disiplinene. Gjennom dem beveger kraften seg fra navet og ut i våre liv. De vertikale eikene handler om å styrke vårt forhold til Gud, gjennom Ordet og bønnen. De horisontale eikene, fellesskapet og vitnesbyrdet, representerer hvordan vi kan leve som Jesu etterfølgere i møte med mennesker som kjenner og mennesker som ikke kjenner ham.

Hjulet ruller jevnt når navet er på plass og eikene fungerer og er i balanse.

Støtt Navigatørene

Det er mange måter å støtte Navigatørene på gjennom bønn, gaver til arbeidet og frivillig arbeid. Les mer her.

Kontakt oss
Telefon 22 98 15 15 post@navigatorene.no

Postboks 6920
St. Olavs plass
0130 Oslo
Besøksadresse
Munchs gate 9
0165 Oslo

Medarbeidere Konto: 3000.15.46747

 

Powered by Cornerstone